Beneficiile borului:

Organismul uman are nevoie de bor in cantitati foarte mici, dar este important pentru sanatatea oaselor si creserea masei musculare, deoarece ajuta la producerea unui compus steroid natural. Mai este necesar si pentru metabolismul calciului, al fosforului si al manganului.
Borul asigura functionarea creierului, intareste atentia si joaca un rol important in felul in care corpul foloseste energia din grasimi si zahar. Deficienta de bor este rara, insa persoanele in varsta le este recomandat sa ia suplimente de 2-3 mg/zi datorita faptului ca au probleme cu absorbtia calciului. Carenta de bor accentueaza deficienta de vitamina D.
Borul ajuta la prevenirea osteoporozei postmenopaua si la constructia musculara. Ingerarea de bor poate micsora dimensiunea tumorii de prostata, scazand in sange nivelul antigenului specific prostatei (PSA, un semn al cancerului de prostata) si poate ajuta la prevenirea cancerului de prostata.
Borul usureaza discomfortul incheieturilor, reducand nivelul enzimelor COX-2 si LOX si ajuta la pastrarea functiilor cognitive. Studiile au aratat ca in regiunile unde nivelul de bor din sol este scazut, multe persoane sufera de artrita. Un studiu realizat de Departamentul SUA pentru Aglicultura demonstreaza ca prin opt zile de suplimentare a dietei cu 3 mg/zi, femeile la menopauza supuse testelor au pierdut prin urina cu 40% mai putin calciu, cu o treime mai putin magneziu si foarte putin fosfor.

Surse de bor

In natura, borul se regaseste in mere, morcovi, struguri, zarzavat, pere, alune si cereale integrale.

Precautii

Nu luati mai mult de 3 pana la 6 mg de supliment de bor pe zi, in afara de situatia in care va este prescris de medic mai mult. Borul este toxic in doze mai mari de 15 mg sau mai mult/zi pentru un adult, insa nu este cancericen si nu produce  mutatii.