Ghid Nutritie

< inapoi la lista de articole

Salata Verde

Salata Verde

 

- sursa importanta de Zeaxantina (1730 mcg /100);

- continut foarte scazut de calorii, numai 15kcal la 100 gr de frunze proaspete;

- sursa importanta de vitamina A, furnizand 247% din necesarul zilnic din aceasta vitamina.

Beneficii pentru sanatate

Frunzele de salata gazduiesc numerosi fito-nutrienti necesari pentru un metabolism optim.
Vitaminele din salata verde sunt numeroase. Frunzele proaspete sunt o sursa excelenta de vitamina A si caroteni, mai multi insa beta-caroteni. Numai 100 g de salata verde, cruda, proaspata ofera 247% din necesarul zilnic de vitamina A, si 4443 mcg de beta-caroten (carotenii sunt transformati in vitamina A in organism, 2 mcg de caroten este considerat echivalent cu 1 UI de vitamina A). Acesti compusi au proprietati antioxidante. Consumul de fructe si legume naturale  bogate in flavonoizi ajuta la protejarea organismul de cancer pulmonar si al cavitatii bucale.
Zeaxantina (1730 mcg /100)  ce sa gaseste in salata verde, este un important carotenoid ce se absoarbe direct de macula retinei unde ofera protective antioxidanta si de filtrare a luminii excesive, de aceea ofera protective impotriva degerenescentei maculare datorate varstei.
Frunzele proaspete contin cantitati mari de folati si vitamina C . Folati sunt necesari pentru sinteza ADN-ului si prin urmare, este esential in prevenirea defectelor de tub neural la fat in timpul sarcinii. 
Acesta contine, de asemenea cantitati mari de minerale cum ar fi fierul, calciul, magneziul, potasiul, minerale esentiale pentru metabolismul intregului corp. 
Potasiul intr-o componenta importanta a lichidelor din celulele sanguine si ale corpului si ajuta la controlul ritmului cardiac si a tensiunii arteriale. 
Manganul este folosit de organism ca un co-factor pentru enzima antioxidanta superoxid dismutaza. 
Cuprul este necesar pentru producerea de celule rosii din sange. 
Fierul este esential pentru formarea de celule rosii ale sangelui.
Dietele bogate in salate ce contin si salata verde, sunt cunoscute ca pot preveni osteoporoza, anemia deficitului de fier si se crede ca poate proteja de boli cardiovasculare, ARMD, boala Alzheimer si cancer.
Deoarece are o cantitatea scazuta de calorii, numai 15 calorii la 100 gr, este recomandata in curele de slabire.

Descriere:

Salata verde este cea mai cautata leguma, datorita funzelor sale crocante ce dau un gust desavarsit mai ales sandwich-urilor, salatelor si mancarurilor.
Familie:  Daisy de Asteraceae; Denumirea stiintifica:  Lactuca sativa .  
Frunzele sale elibereaza un lichid laptos atunci cand sunt taiate. Exista aproximativ sase soiuri de salata verde.

Cumparare si pastrare

Alegeti frunzele crocante, de culoare verde aprins, solide si evitatile pe cele cu frunze ingalbenite, cu frunze vestejite.
In functie de soi, salata verde difera ca si modalitati de depozitare, de exemplu cea chinezesca se poate depozita ca atare in frigider si ramane proaspata pana la 3 zile, pe cand cea laptoasa trebuie sa fie spalata inainte de depozitare.

Idei de pregatire si servire

Frunzele se desprind de pe cotor, se scufunda in baie de apa unde se lasaintre5 si 10 minute, apoi se spala frunza cu frunza si se consuma.
Indiferent de soi, frunzele trebuie sa fie crocante, cu un cust imbietor, insa nu prea puternic
Cruda, proaspata ea poate fi adaugata cu success in salate, sandwich-uri, rulouri de vara, sau pur si simplu la decorarea farfuriilor.
Salata chinezeasca se prepara in general in combinatie cu orez si alte legume usor calite.

Profilul de siguranta

Pesticidele sunt utilizate in mod obisnuit in culturile de salata. Cele mai comune pesticide se gasesc in. Spalati-le bine in apa rece inainte de consum. Deoarece salata verde absoarbe multi nitriti si nitrati din sol, trebuie sa fiti atenti ca salata pe care o consumati sa fie cultivata in zonele cu un sol necontaminat cu aceste substante.


Adauga un comentariu

Comentarii (0)

Adauga un comentariu

Informatii site

Parteneri

Publicitate