– au o cantitate mare de fibre solubile, 7% din DZR la 100 gr;

– bogate in vitamina B6, asigurand 28% din necesarul zilnic la fiecare 100 gr consumata;

– sursa foarte buna de potasiu, 358 mg / 100 gr.

Beneficii pentru sanatate

Banana este un fruct bogat in calorii (90 de calorii la 100 grame), dar cu un nivel foarte scazut de grasimi. Fructul contine cantitati mari de antioxidanti, minerale si vitamine.

Pulpa de banana are o compozitie moale, usor de digerat, cu zaharuri simple, cum ar fi fructoza si zaharoza care atunci cand sunt consumate incarca rezervorul cu energie al intregului organism si  ne revitalizeaza instantaneu, asadar, datorita acestor calitati, bananele sunt folosite de sportivi pentru a obtine energie instantanee si ca supliment alimentar in plan de tratament pentru copii subponderali.

Fructul contine o cantitate mare de fibre solubile (7% din DZR per 100 g), care ajuta la miscarile intestinale normale, reducand, astfel, probleme de constipatie.

Acesta contine multe substante benefice pentru sanatate, cum ar fi flavonoizi poli-fenolici, antioxidanti, cum ar fi luteina, zeaxantina, beta si alfa caroten , dar in cantitati mici. Acesti compusi ajuta organismul actionand ca necrofagi de protectie impotriva oxigen-derivatilor ai radicalilor liberi si speciilor reactive ale oxigenului (SRO), care joaca un rol important in procesul de imbatranire si procesele de evolutie ale diferitelor boli.

Acesta este, de asemenea, o sursa importanta de vitamina B6- (piridoxina), oferind aproximativ 28% din necesarul zilnic.

Piridoxina este o vitamina importanta din complexul B, care are un rol benefic in tratamentul nevritei, anemiei  si scaderea homocistinei (unul din factorii cauzali pentru boala coronariana (BC) si episoadele de accident vascular cerebral).

Fructul este, de asemenea o sursa buna de vitamina C  (aproximativ 8,7 mg per 100g).
Consumul de alimente bogate in vitamina C ajuta corpul sa dezvolte rezistenta impotriva agentilor infectiosi si elimina radicalii liberi daunatori organismului.

Bananele proaspete contin cantitati semnificative de minerale, cum ar fi cupru, magneziu si mangan.

Magneziul este necesar pentru intarirea oaselor si are rol de protector cardiac, precum si manganul care este folosit de organism ca un co-factor pentru enzima antioxidanta, superoxid dismutaza .

Cuprul este necesar pentru producerea de celule rosii din sange.

Bananele proaspete sunt o sursa foarte buna de potasiu, 100 g de fructe oferindu-ne 358 mg potasiu.

Descriere:

Opteaza pentru banane, deoarece sunt produse alimentare naturale, bogate in energie si se afla invelite intr-o coaja rezistenta ce actioneaza ca un scut de protectie pentru pretiosul miez.

Proaspete si delicioase, bananele sunt disponibile pe tot parcursul anului si au un pret bun.

Familia: Musacee. Denumirea stiintifica: Musa acuminata colla

Din punct de vedere comercial, este una dintre fructele cultivate pe scara larga in zonele tropicale si subtropicale.

Banana este o planta erbacee, perena, care se dezvolta din interior. Ea infloreste in zonele sub-tropicale, cu umiditate crescuta, pe terenuri agricole joase.

Intreaga planta este un pseudostem, format din frunze mari care se suprapun una peste alta intr-o maniera circulara. Atinge o inaltime cuprinsa intre 2-6 metri de la suprafata solului in functie de tipurile de soi. La maturitate, rizomul da nastere la flori (inflorescente), care se desfasoara intr-o maniera neteda si care odata ajunse la maturitate dezvota 3-7 buchete ce contin fiecare intre 8-20 de fructe.

Exista mai multe soiuri de banane cultivate ce difera ca dimensiuni (12- 28 cm ), culoare ( de la galben la maro), greutate (80-250 g), si gust. Structural, fructul are o piele de protectie exterioara, necomestibila, iar in interior se gaseste pulpa, de culoare alb cremos, dulce si consistenta.

Cumparare si pastrare

Odata copte, bananele sunt foarte fragile si incep sa se descompuna in timp scurt.

In domeniu, bananele sunt de obicei recoltate in timp ce acestea au inca culoarea verde, deoarece sunt mai usor de transportat atunci cand fructele sunt crude si au o texura ferma.

In scopul de a se coace, ele sunt de obicei supuse la etilena sau pastrate in imediata apropiere cu alte fructe coapte.

Gata sa fie mancate, bananele ar trebui sa fie destul de ferme, de o culare galben luminos si sa emane un parfum bogat, iar coaja ar trebui sa poata fi desprinsa cu usurinta.

La maturitate, bananele sunt foarte incarcate nutritiv si au un gust dulce.

Evitati bananele siropoase sau deteriorate.

Metode de servire

Bananele vin cu un strat protector natural aflat la exterior, prin urmare, sunt mai putin probabil contaminate de germeni si de praf.

Nu trebuie decat sa elimini coaja si apoi te poti bucura de savoarea ei.

Banana se poate adauga cu mare incredere in salatele de fructe.

In combinatie cu lapte, putem crea un minunat milk-sake de banane foarte indragit, mai ales de cei mici.

Ele mai sunt folosite si la dulceturi, singure sau in combinatie cu alte fructe.

Alaturi de frisca si putin sirop de artar, putem crea o inghetata minunata.

Chips-urile de banana sunt o gustare produsa din banane uscate, deshidratate sau prajite,

Se adauga de asemenea la prepararea deserturilor cum ar fi budinci, torturi, tarte, briose sau banana split.

Profilul de siguranta

In cazuri rare bananele pot provoca reactii alergice la nivelul pielii (prurit, iritatie). In „sindromul alergiei orale”, care provoaca mancarimi si umflarea gurii sau gatului in termen de cateva ore de la ingestie. Mai pot aparea forme de alergie manifestate cu greata, varsaturi, virtej.

Date nutritionale

Sursa: USDA – baza de data nationala pentru nutrienti din SUA.

 

Principiu

Valoare nutrient

Procentul din DZR

Energie90 Kcal4,5%
Carbohidratii22.84 g18%
Protein?1.09g2%
Total de gr?simi0.33 g1%
Colesterol0 mg0%
Fibre alimentare2.60 g7%

Vitamine

Folati20 micrograme5%
Niacin0.665 mg4%
Acid pantotenic0.334 mg7%
Piridoxin?0.367 mg28%
Riboflavin?0.073 mg5%
Tiamin?0.031 mg2%
Vitamina A64 UI2%
Vitamina C8.7 mg15%
Vitamina E0,10 mg1%
Vitamina K0.5 g1%

Electroli?i

Sodiu1 mg0%
Potasiu358 mg8%

Minerale

Calciu5 mg0,5%
Cupru0.078 mg8%
Fier0,26 mg2%
Magneziu27 mg7%
Mangan0.270 mg13%
Fosfor22 mg3%
Seleniu1.0 g2%
Zinc0,15 mg1%

Fito-nutrienti

Caroten-α25 micrograme
Caroten-SS26 micrograme
Luteina-zeaxantina22 micrograme